Az én 5 kedvenc helyem Korfun

,,…annyival több dolgot lehet észrevenni, ha a dolgok lassan mozognak. Mi mindent lát az ember! Micsoda különleges dolgok történnek az ember körül, amiket azelőtt nem is sejtett. Igazán élvezetes kaland, nagyon élvezetes…” – Gerald Durrell

Gerry már csak tudja, négy évet élt a szigeten, mialatt volt ideje rendesen lenyugodni. Ilyen ez a Korfu, az ember lelassul, megnyugszik, feltöltődik D vitaminból és emberi jóságból, aztán, hogy tényleg ne tudja elfelejteni az itt töltött napokat, hazavisz három plusz kilót a teste különböző pontjain, mert túl sok saganaki kagylót evett.

Szuvenír-röcögők az otthoni szürke mindennapokra, éljen!

Na, elég az hozzá – mondta mindig drága dédnagymamám, mikor elkalandozott – ez a kis földdarab megérdemli, hogy összeválogassam a kedvenc helyeinket egy szép illatos csokorba, színes selyempapírba csomagoljam és ünnepélyes keretek között átadjam Neked, kedves Olvasóm.
Javaslom mindenkinek, egyszer utazzon el ide. Repülővel szállodába vagy kocsival apartmanba, esetleg konzervekkel, sátorral és durrdefekttel egy kempingbe. Megtörtént események alapján… Mindhármat ugyanannyira lehet élvezni, ígérem!

Megalapozva mindenki kedvét, csapjunk oda az utazóhangulatnak. DJ, ZENÉT!

Összeszedtem hát 5 kedves/kedvenc tájékát a földdarabnak:

1. Korfu város

A főváros olyan, mint egy olasz-görög vegyes házasság szerelemgyereke. Színes, harsány, ősi, mégis friss és könnyed (visszolvasva úgy hangzik, mint egy nyári koktél a medenceparton, leszámítva az ősi jelzőt).

Könnyen megközelíthető minden pontjáról a szigetnek. Aki egy kis kultúrára vágyik, annak remek úti cél egy napra, annyi elég rá. Óváros, régi erőd, új erőd és egy Mythos sör a tengerparton kihagyhatatlan, de aki mélyebben akarja beleásni magát a görög történelembe és rendkívül vonzódik a bankjegyekhez, az még a Papírpénz Múzeumba is válthat jegyet, ahol megtekintheti a teljes görög bankjegygyűjteményt. Mi nem voltunk ennyire elvetemültek.

Még több kép Korfu városról itt.

2. Vlacherna Monostor

Talán a sziget legnagyobb szimbóluma, minden Korfuról szóló cikkben, képeslapon és videóban ez jelenik meg. Gyerekkorom óta el akartam ide jönni, aztán valami mindig közbejött, pedig háromszor jártam már a szigeten. Vigyázat, elcsépelt közhely következik, csak erős idegzetűeknek: minden okkal történik! Szóval mit lehet mást tenni? Vissza kell ide jönni!

Nem semmi, ugye? Na, ugye! (kép forrása: www.eleabeach.com)

3. Paleokastritsa

Egy napos nyári kaland, a település csábosan hívogató türkizkék, homokos öblével egyszerűen ellenállhatatlan! A strandon fél napot simán el lehet lubickolni, s miután csillapodik a tengerpart iránti heves szenvedélyünk, továbbá a negyven fokos napszúrásveszély, látogatást tehetünk a helyi kolostorba (nők és férfiak is beléphetnek). Ha éppen turistacsoport-mentes időszakot fogunk ki, úgy igazi békeparadicsom ez a hely.

A Kolostor ABC-ben, avagy a bejárathoz közeli szuvenírboltban kapható minden földi jó, aszalt füge, rontást bontó szent kép, meg szerzetesek mezítelen talpa taposta házi bor. Bár nem volt ráírva, hogy megszentelt, az ember sokkal nyugodtabban issza, hiszen ilyen áldott lábak taposták. Ha már megzavarjuk a szerzeteseink magánszférájukat, kárpótoljuk őket annyival, hogy veszünk valamit tőlük.
Képes beszámoló Paleokastritsáról ITT.

4. Arkoudilas beach (avagy Secret beach)

Kavostól egy köpésre (vagy éppen 2,5 kilométernyi köpésre) helyezkedik el a helyiek körében Arkoudilasnak nevezett titkos partszakasz. A hely annyira titkos, hogy érdemes nagyon szemfülesnek lenni és követni az útjelző táblákat, amiket vagy benőtt a növényzet vagy leloptak vagy igazából soha nem is voltak kihelyezve. Kocsival elég nehézkes megközelíteni. Mikor lehetetlenné válnak a terepviszonyok, érdemes leállni és gyalog megtenni a maradék utat, mielőtt kapnánk egy defektet vagy kitörne a tengelyünk. Ezen a strandon nincsenek napágyak és büfék, helyette találhatunk teknőstojás rakó helyeket. Kijelölt táblák jelzik, hogy figyeljünk és óvjuk a lerakott teknőstojásokat.

Forrás: Pinterest

5. Ano Perithia

A kihalt tündéri kis hegyi falu a Pankrátor hegy… Akarom mondani Pantokrátor-hegy lábánál (ezt én már életem végéig Pankrátornak fogom hívni…). Bővebben olvashatsz az elnéptelenedett szellemvárosról Az elfelejtett faluból a tengeren át című bejegyzésben. Javaslom azoknak is a megtekintést, akik rajonganak a Mónika nevű pónikért. Biztos rengetegen vannak.

5+1 Ami valójában három helyszín.

Sose tudtam számolni, de nem is ez a lényeg, inkább, hogy strandból sosem elég! Főleg, ha nem vagy az a ,,hétfőn lerakom a parton a törölközőm, vasárnap meg összeszedem” típus.

Agios Georgios, Issos beach és Kassiopi! Mindhárman a tiszta vizű, homokos tengerpartokat erősítik.

Issos beach

Szomorúan jelentem be, hogy utunk végére értünk. Persze csak Korfun, és persze csak ideiglenesen. Görögországnak 1300 szigete van, ebből 170 lakott, szóval lesz még a jövőben mit felfedezni. A legközelebbi bejegyzésben nem megyünk olyan messzire, maradunk a mediterrán térségben, sőt,  elhajózunk egészen Isztambulig.

3 Replies to “Az én 5 kedvenc helyem Korfun”

• I really love this post! It reminds me family trip to Corfu few years ago… It was wonderful! Hope to go back there with Maciek one day 🙂 I love your new blog background, colours, everything! Never stop writing my Dear! :*

• Thanks a lot Dear!:) I try my best, but getting this kind of feedbacks are always a good motivation 😉