Algarve, Portugália – az én 4 kedvenc strandom

Portugália és szerény hazánk között megdöbbentő hasonlóságok fedezhetők fel. Először is, mindkét ország közel azonos lélekszámmal rendelkezik és területe szinte azonos. Továbbá mindkét ország alakjában szívemnek kedves emlékeket idéz fel: míg magyar hon formája egy rántotthúsra hajaz, addig Portugália határozottan olyan, mint egy arc bal profilból, aki tátott szájjal elképedve bámulja az Atlanti-óceánt, miután életében először nyelt le néhány deci sós vizet.

Portugáliába életemben másodszor legkedvesebb Orsi barátnőmmel jutottam el. Orsi régi jó viszonyt ápol ezzel a sarkával Föld bolygónknak, és volt olyan kedves, hogy nekem is megmutatta a legszebb oldalát, Algarve tartományát. Budapestről közvetlenül Faroba vitt az utunk repülővel, ahonnan öt napos zarándokútra indultunk busszal és gyalogszerrel Európa legdélnyugatibb csücskébe, a Cabo de São Vicente-hez.

Miután lenéztünk a világ pereméről vettünk egy 180 fokos fordulatot, hogy napsütéssel feltöltődve hazatérjünk.

Utunk során churroson, tőkehalon és a tenger más egzotikus gyümölcsein éltünk, tetejébe olyan strandokat ejtettünk útba, melyeknél nyugodt szívvel leforgathatták volna a Kék Lagúnát is. Jöjjenek hát ők sorjában, a strandok netovábbjai:

Praia da Dona Ana, Lagos

A városközponttól sétatávolságra terül el ez a csoda, aranybarna homokjával és meredek szikláival. Az óceán áprilisban csaknem olyan Portugáliában, mintha fél óra finn szauna után belecsobbannál egy merülő medencébe. Bár az ember harminc fokban, vörösre égett bőrrel egy idő után ezt is átértékeli.

A kagylógyűjtés alapból jó móka, különösen egy ilyen tengerparton, ahol tenyérméretű példányok is kerültek elő a homokból.

Mintha az itteni kagylók ugyanabban a radioaktív folyadékban lubickoltak volna, amitől a Tininindzsateknőcök nagyra nőttek.

Praia do Camilo, Lagos

Mire a Praia do Camilora értünk, a nap éppen ereszkedni kezdett, így turisták híján csak kettesben Orsival élveztünk a part nyugalmát. Kisebb, bájosabb, meghittebb a Praia da Dona Anánál, már aki ezt szereti. Mindössze a madárpókokkal kell vigyázni. Nem ér nevetni, valós veszélyről beszélek. Orsinak volt pár éve egy viszontagságos találkozása egy megtermett példánnyal, aki arcátlanul megjelent a törölközője mellett, mire Orsi az egész cuccát feje felett tartva berohant a vízbe – mentve életét és boldogságát – hogy pár órán keresztül a tengerben álldogálva nézzen farkasszemet Madárpókkal, akinek az egész strand kellett. Orsit dagálykor a vízimentők partra mentették.

Praia do Beliche, Sagres

A strandot a Cabo de São Vicente-től Sagres belvárosa felé gyalogolva totálisan véletlenül találtuk meg, így érhetett minket akkora sokként a földi édenkert, amire itt leltünk.

Ha a Praia do Belichén szenvedek hajótörést, szívesen fogadok társamul egy Wilson nevű röplabdát, vagy egy Péntekre keresztelt őslakost, hogy békében és harmóniában elszörfözgessek pár évig.

Praia de Benagil

Ha hiszitek, ha nem, erre a strandra a szükség vitt. Tőszomszédságában található a Benagil barlang, talán a világ egyik legcsodásabb képződménye. A partról indulnak motorcsónakos túrák a barlang felfedezésére, azonban azon az áprilisi délelőttön az erős hullámzás megakadályozta, hogy álmunk teljesüljön és személyesen is köszöntsük a barlangot. Így jutott nekünk a Praia do Beliche.

Jutott vagy adatott? Mindenki döntse el maga 🙂

One Reply to “Algarve, Portugália – az én 4 kedvenc strandom”